söndag 1 mars 2009

Pirat Musik är inte Piratad Musik


Hittade pirat musik på Scaber-nestors blogg.

Som jag genast ehhhhhh "lånade" kom på att jag fakisk gjort en liknande låt. Ja eller försök till en låt kanske man ska säga. I ett radio program avslöjades det att Anti Pirat Byrån hade olovligen lagt upp upphovsrätts skyddat matrial på sin hemsida. Efter som jag då höll på att lära mig ett musik pogram. Så blev det liksom naturligt att klippa ihop nåt av det. Tyvärr blev den inte riktigt färdig men jag bjuder på det som finns. Men först "The Spectrial + Jens feat. Roswall - IRL/AFK"

The Spectrial + Jens feat. Roswall - IRL/AFK


Att Henrik först hävdade
att det var precis som att gå in i en butik och stjäla. Efter han sagt det så berättar program ledaren(Annika Lantz) att APB själva varit inne i butiken och stulit ett radio avsnitt olovandes fick det att bli än lite roligare =o)
(Obs vänta en liten stund efter du tryckt på play)

Feat: APB/P3 - Vi Har Bommat Det Här Helt Enkelt
APB111.mp3


Samma Annika Lantz som också släppt ut hit låten
"Ett Skägg" som går att lyssna på här. När jag letade upp APB låten hittade jag en till låt jag petat ihop som får bli en extra bonus unde min label "Digital Dick" ingen höjdare kanske men gratis.
(Obs vänta en liten stund efter du tryckt på play)

Fat Drunk And Stupid
drunk.fat.stupid1....


Mer musik från mig
Analog Pussy - Digital Dick
Hellre uipplyst än nedsläckt

Scaber Nestors inlägg
"The Spectrial + Jens feat. Roswall - IRL/AFK"
IRL/AFK - Maria Ferm
IRL/AFK-Jacop Dalunde
Jag har protesterat på egna meriter.

Nu gäller det att få upp ögonen
på folk för nästa onödiga inskräkning av integriteten.ACTA som vissa tror är en "fildelningslag" som innebär att all media du har med dig över gränsen till något land kan komma att kopieras. Även dina privata bilder, affärs hemligheter, konstruktions ritningar och formler. Vad det skulle ha med fildelning att göra förstår jag inte?

Aktuellt i pressen
"Olovlig fildelning kan drabba leverantörer".idg
Hemligt avtal oroar fildelare.svd
Förslaget om ACTA måste ut på remiss.svd
Våra fri- och rättigheter ska inte begränsas.svd
Spektaklet i rättssalen.syd
Hur länge ska vi värna bolagen?.ab
Sahara Hotnights-In Private.webtv
Så ska Bards elit.24

Sensation i Affärs världen?
Bra med monopol.AF
Mer galenskap
Vetenskap eller galenskap?.svd
Proposed US ACTA multi-lateral
intellectual property trade agreement(2007).wikileaks
We are pleased to be working in this broader effort with a number of key
trading partners, large and small, including Canada, the European Union,
Japan, Korea, Mexico, New Zealand, and Switzerland. We hope and believe
that others will join over time, marking an emerging consensus on stronger
IP enforcement. All who share our ambition and commitment to stronger
IPR enforcement are welcome.

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke Jens.O Badlands Hyena
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Twingly Knuff

1 kommentar:

Anonym sa...

Piratmusik
upphovsrättsskyddat
programledaren

etc.

LYSSNA på hur du säger orden. Kan du i skrift och tal skilja på femhundralappar, fem hundralappar och femhundra lappar så kan du också sluta särskriva.