tisdag 10 mars 2009

Nu suddas gränsen ut mellan kontoren

ComputerSweden skriver
"Smart teknik kan minska mängden data som behöver skickas över ett företags icke-lokala nät med så mycket som 90 procent. Det här innebär att gränsen mellan kontoren suddas ut, och det blir möjligt att centralisera it-driften."

Kanske är det dags att sudda ut kontoret?
iaf för mindre företag.Något som Dashnotes gjort möjligt.
På frågan vad som är unikt med Dasnototes säger Annika Lidne så här:
"Dashnotes är ditt virtuella kontor på nätet. Det som skiljer oss från de traditionella intranätet är att vi bygger på sociala medier där man på ett lätt sätt ska kunna dela med sig."

Utvecklings bloggen på SVD.se har gjort en
webcast intervju där ni får veta mer.


Intervju med Annika Lidne


Likt det som IDG.se säger:
"Tekniken innebär att en användare kan sitta på ett lokalkontor i Singapore och jobba mot företagets datahall i Stockholm utan prestandaproblem."
Så kan du med Dashnotes sitta var helst du vill i världen och ändå ha tillgång till kontoret samtidigt dela med dig av ditt matrial till kollegor. Det utan att ens ha en server på jobbet. En spännande lösning för det lite mindre kontoret.

En snabb genomgång av Dashsnotes



Jag tycker det verkar vara en lysande lösning.
Väl värd att pröva.
Vad tycker du?

Dashnotes.se

Mer från mig
Blask Blogg om Bloggeriet
Skit sprit det är framtiden det!
Hellre upplyst än nedsläckt
Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke Jens.O Badlands Hyena
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Piggade upp Mikael Zackrisson på VA.
http://www.va.se/asikter/bloggar/natet/2009/03/05/ar-det-verkligheten-eller-/index.xml?comment-saved=1&page=#comments


m00ns 15:49, 10 mars 2009 Anmäl

"Jag är inte helt klar exakt med hur jag tycker en ny lag borde utformas. Men i min värld känns det inte helt konstigt att tillåta fildelning av upphovsrättsskyddade verk för privat bruk."

Samma här.
Frågan eg är kanske om det behövs en om mediet var tillräckligt lätttillgängligt till rätt kostnad? Om jag kunde köpa en låt och få hem den direkt från den här web tidningen. Skulle jag då istället hålla på med massa krångel?

Största felet är nog att medie bolagen tror deras produkt är en bas vara som man kan gömma längst in i butiken. Vad de borde göra är att se hur tex mobil signaler säljs. De har också samma regler och lagar som musik.