tisdag 10 februari 2009

Så Har du aldrig hört den förut!


Har du någon gång hört Europe - Final count down i Ska version?

När jag hörde den första gången så kände jag igen texten men kunde inte placera den. Ps. häng kvar i låten efter ca 1 min piggar den på sig.

Frank Furillo The Final Countdown


Har du hört ett svenskt band lira Psycho Dad?
Al Bundys favorit låt i married with children.
The Bones är att band från Karlskrona.

The Bones - Psycho Dad


Eller har du någonsin funderat på hur Money for nothing
låter i rejv tempo? 1200 micrograms har gjort en "Acid for nothing"

1200 Micrograms - Acid For Nothing (Live)


Världens bästa Måndags låt någonsin är garanterat:
Jävlar anammas Äntkigen Måndag. Svårt att inte bli glad efter ha hört den här.

Jävlaranamma - Äntligen Måndag!


Avslutningsvis får det bli något fri religöst med en jälla skojig text.
Nåt man måste lyssna på. Klart är att det går illa när Jesus sticker när det drar ihop sig till bråk.

Jävlar Anamma - I Sparrings vilda ungdom


.......Och då hörde jag Jesus
"Jag står bakom dig om du vill mucka gruff"

Och med ölen i blodet
Och med Jesus i ryggen
Gick jag loss som en pitbull
Och jag klippte till allt
Och jag fick mig en sketen
Och jag föll som en fura
När jag vaknade var det snutar överallt

Jag blev tagen i nacken
Upp med armen på ryggen
Gick förbi garderoben
Fick tillbaka min rock
Föjlde med till pikéten
Men då hörde jag Jesus
"Du kan ta honom om du satsar på en knock"

Jag tog sikte mot halsen
Och tog i ifrån tårna
Och jag svingade kraftfullt
Och jag missade stort
Och jag trycktes mot gatan
Och jag krossade näsan
Och jag började inse vad jag faktiskt gjort

Och när jag satt där i häktet
Och jag grät som en fjortis
Och svepte in mig i filten
Hördes rösten igen
"Ja, det här var ju tråkigt
Men det är sådant som händer
Och vi träffas säkert nästa helg, min vän"

Min andra blogg:
Hellre upplyst än nedsläckt
Update:
Youtubiana: De mest felhörda låtarna.svd.se
Texten lever sitt eget liv.svd
Felhörningarna i bild.svd
Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant
Badlands Hyena
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: