lördag 17 januari 2009

Precis den blodiga fajten alla väntar på kom igen nu!


Det här är tamme fan ett dröm läge för Rost-Nytt!


För är det inte mediadrevet som går. Så är det någon bloggbävning som stör "gammel-media" Det små pyr lite på redaktionerna av att alltid vara nr2........
Men nu jälla ska du se ett dröm läge att få göra upp har dykt upp. Ett ypperligt tillfälle för Rost-Nytt och bloggarna att se vem som styr i media djungeln. Att där inte finns plats för kycklingar gör att dom knappast kan backa.

För att göra en lång historia längre så började det här med att Osäkra källor och dennes bror Olika Källor helt plötsligt ville ha lön. Så det var bara att följa den nyliberala varselvågen och sparka dom såklart. Men dom är som två oljade grisar på tryffel jakt. Så man är inte förvånad över att dom än engång levererar ett scoop. För att se och läsa när bloggarna och Tidnings-media slåss om toppen av det media berg det bråkas om måste bli den ultimata sommar läsningen och avundsjukan kanske får ett slut.




Hur ska det här gå till undrar ni säkert. Ska media verkligen lyckas häckla bloggelito utan att behöva skämmas? Möjligheten finns. Det har dykt upp ett antal tidnings skubb utlagda en kom för att locka dessa bloggande potentater. Tänk er Rost-Nytt liggandes i sol stolen och häckla sommar jobbande bloggisar. "Opassande" skulle lätt mästra vilken samlevnads expert. För vad slår 5liter mat olja en pressening och en nyfångad brax att smiskas med? HAX behöver ni bra ge en SAX så har ni en redigerare. Svensson är en gjuten sport-reporter Göteborg kommer vinna varenda gång. Allt utlagt för pressens män och kvinnor att häckla medans ni ligger i solen.

Blondinbella kan ta det där rese-reporter jobbet en enkel var som helst. Att Jinge mer än gärna slår till på stug sittar skubbet "Härligt hemma" vet alla redan.

Jag och Osäkra och Olika Källor tar såklart nöjes-reporter jobbet kan vi dela på. Dom tar reporter och jag nöje. söndags reporter finns det många av.

Karin thunberg på svd måste tycka det här är perfekt och nu få lite lök på laxen istället för smisk med den samme. När hon kan sitta hemma och ljuga ihop vad skit som helst om dom sommar jobbande bloggisterna.
Som sommar jobbande nyhets-redigerare måste det vara lämpligt med 10 stycken Alliansen bloggare så kommer det iaf se ut som Sverige går bra uta h-vete. Själv hoppas jag som nöjes reporter få bevaka Jenny Nordberg och vad hon kan hitta på att säga om dessa pryo reportrar.

Har ju försökt ställa mig in där. Hon skrev 4 januari 2009 "Nuförtiden känner jag faktiskt för att gå i strejk ibland. Men i så fall ska jag åtminstone göra det halvnaken, på en barrikad." Mitt svar i kommentarerna under blev givetvis: "Göra det halvnaken, på en barrikad Jag är på! när?" inget svar än men hon har iaf inte tackat nej ska man inte tolka att Hon vill inte ha sex. Kan inta mer än en vecka innan det är slut på Tvivel och maktkamp och nyheternas härskare förevigt är skrivet i inlägg och artiklar i den media djungeln.

Så bloggisar gör slut på avundsjukan och anmäl ert intresse till dom 45 lediga tidnings skubbeni 7 annons3er: Scaber nestor, Johan Ingerö, Svansbo, Moderskeppet, Blogge Bloggelito,Christian Engström(pp) mm mm.
Låt media få häckla er för en stund. Våga vara en Häklad!
Kommentera gärna Men

Är du farligt fet?
Gå hit och lyssna på det bästa norge levererat
Min viktigare blogg HÄR

Bloggat om jobb:
Svensson, Kildén & Åsman, Röda Malmö, Arvid.Falk, Kim Muller Knuff

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Mary sa...

haha - roande...

Anonym sa...

haha - roande /mary

emma sa...

Visst skulle jag kunna mästra en samlevnadsexpert, men jag är inte den som sparkar på de som redan ligger! ;)

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Hö hö redan ligger.....

=o)->--<