lördag 10 januari 2009

Diktakrati och Tanke Spill


När jag skrivit ihop nåt
och lagt ut det så brukar jag dels komma på endel saker jag skulle ha haft med och sen uppstår endel "tanke spill" som brukar resultera i kommentarer i någons/några bloggar. Den här gången efter att jag lagt ut "Direkt ifrån ett Sverige i kris!" läste jag HAX "Att brottas med demokraturen" en intressant vinkling väl värd att läsa.
Jag läste också Badlans Hyenas inlägg "Kändisbloggare förespråkar anonym mobbningom" HAX inlägg och där kom tanke spillet.

För nu har hax inlägg blivit anonym mobbing och icke anonym mobbing.
Från inlägget:
""Anonymitet är förstås en viktig principfråga. Känns det bättre att bli mobbad av en anonym bloggare än en icke anonym bloggare? Förmodligen varierar det från person till person, men jag uppskattar i varje fall inte anonym mobbning. Ett exempel.

Häromdagen besökte jag ett välkänt möbelvaruhus för att titta på tapeter. Där stod jag vid en tjusig blommig tapet när ett mindre gäng tonåriga grabbar gick förbi. “Bögen, kollar du på tapeter!” sade en av dem, och de andra gapflabbade.

Om jag bara fått tag på slynglarna hade jag polisanmält dem. För man är inte homosexuell om man köper tapeter! Men det kan ju vara svårt att få tag på anonyma personer ute på stan. Och frågan är varför vi över huvud taget ska acceptera anonymitet i verkliga livet.""


Depeche Mode - John The Revelator


Mitt svar på det där blir givetvis:

"Nu är jag varken fikus eller för mobbing men en tanke som onekligen slår en är på vad för sätt du anser dig blivit mobbad när du blev kallad bög? Är det pga av din egna diskriminerade homofobiska uppfattning att bögar skulle vara något negativt. Eller skulle du i jämlikhetens tecken också polisanmält någon som kallat dig tex Kungen? Eller berodde din ilska helr enkelt på att dom sa att du skulle köpa tapeter? Komplext är det iaf med alla påbud och förbud."

Med det vill jag säga att allt inte är så enkelt och lätt som det ser ut och även når man kritiserar någon är det lätt att hamna i "fel tunna"

Appropå musik videon och Bush så finns det obekräftade källor som säger att på Presidentens bord låg en lapp kvar när Obama tog över. På lappen stog:

A train station is where the train stops. A bus station is where the bus stops. On this desk you have a work station ......

Om Bush.DNse + liknande i ämnet
Finn fem rätt
Bög Religiös imperialism.DN.se

Andra bloggar i ämnet:
Dagens mest intressanta
Välkommen till Stasi och KGB land DAG 9
Vägen till träldom - HAX edition
Miljöpartiet verkar sakna nyanser
Blandad kompott
FRA-frågan är inte död!
PS. Angående FRA frågan så hävdade jag att den inte är död utan vi har bara sålt rättigheterna till den.

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Även om det inte är det viktigaste så glömde jag att nämna avslutet på kommentaren.

"Nu är jag varken fikus eller för mobbing men en tanke som onekligen slår en.........

Svar till:
“En tanke som slog mig kan jag anmäla den för misshandel?”

mksblogg sa...

Du skriver ofta med bra humor och det underlättar ibland när ett viktigt budskap ska fram! Här blev det både och!

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Och ändå bara "tanke spill" ....
Otroligt vad man kan komma på om man sid steppar från kollektiv tänkandet.

ox sa...

Så Depeche är alltså nazister, liksom du. Vidrigt. Hoppas du får cancer.

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Kalla mig och depeche för nassister måste varit en av dom sämsta tankarna i norra europa om inte i hela världen.