lördag 20 december 2008

Norges Bortglömda Topp-Hits


Vårat grannland har så mycket mer än olja och luse koftor.

Dom har även massor med bortglömda topp hits. Varför dom nu är bortglömda vill jag hålla osagt. :-)

Valde ut två låtar som är väldigt aktuella nu i jultider och bär ett budskap väl värt att tänka på. Så höj volymen nu och ni komer få höra vad norges svar på roxette och Abba kan prestera.

Ole-Ivars

Nei - så tjukk du har blitt
Ja du har pina deg lagt på deg gitt
Også du som var tynn som ei høvelflis
Nå har du blitt feit som en julegris
Nei - så tjukk du har blitt
Nå må du pina deg slanke deg litt


Vazelina Bilopphøggers


Jag kan tänka mig att dom här låtarna iom det här kommer slå ut dom gamla jingel bells etc i dom svenska hemmen. Att norska låtar mest handlar om mat måste bero på att det är något saknar och saknad är nåt som alla andra sjunger om.
Att det nu visat sig att norrmän dricker som aldrig förr kan bero på att dom dricker för att glömma den goda maten. Men rykten gör gällande att ett gäng norrmän efter ha läst B.Lyregårds artikel "tack för lånet"/dn.se är på väg till Sverige för att få smaka på dennes julbord för är det något norrmän kan så är det att tacka. Min erfarenhet har lärt mig att norrmän hellre tackar än betalar.

Fin Kveld alle sammens

m00ns


Kolla också
min andra Blogg.

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: